ללבוש מה שאת מרגישה איתו טוב

ללבוש מה שאת מרגישה איתו טוב

01.04.2018

"ללבוש מה שאת מרגישה איתו טוב"

אנה שוורץ, מעצבת ראשית בחברת האופנה "קרייזי ליין",חושפת את המגמות לעונה הקרובה ומסבירה למה מותג מקומי מתאים יותר ללקוחה הישראלית

.אם אתם חושבים שמה שמעניין מעצבי אופנה ומותגים הוא רק מה רואים בשבועות האופנה בעולם,טעות בידכם. לפעמים הדברים המעניינים הרבה יותר נסתרים, מורכבים ומפתיעים מרק מרדף אחרי טרנדים, המגמות והסגנונות של העונה הבאה

קחו לדוגמה את אנה שוורץ, מעצבת ותיקה שעובדת ב "קרייזי ליין:" היא למדה עיצוב ברומא, עבדה שם בתחום בגדי הים, חזרה לארץ וב 14 השנה האחרונות עובדת כמעצבת ביחד עם חוה שלמן , המעצבת הוותיקה של רשת "קרייזי ליין".

 "אתה תופתע לגלות שהנסיעות התכופות לחו"ל אינן כדי לרגל אחרי מותגים בינלאומיים והטרנדים שנושבים משבועות האופנה שם". היא מספרת. "את התצוגה אני יכולה לראות מהמחשב בבית, אבל הנסיעות מוקדשות לחיפוש אחר- אחר הבגדים החדשים, הטכנולוגיות החדשות-כל הדברים שהופכים את המותג שלך למוצלח. כי שם המשחק היום הוא להתאים את האופנה בדיוק ללקוחה שלך ולא לפנטזיות שיש לי בלילה". מה זה אומר בדיוק "להתאים את האופנה ללקוחה"? שוורץ מסבירה שהקהל היום חכם ומבין הרבה יותר משנים קודמות. "הקהל רוצה בגדים נעימים יותר, קלים יותר, כביסים יותר. מה שחשוב היום, לצד האופנתיות, הוא הנוחות. בגלל זה מותגים מקומיים "מצליחים לפעמים יותר לקלוע לאקלים, לתחושה ולטעם של הקהל הזה מאשר מתחרים בינלאומים.

"הנטייה היא לבדים טבעיים כמו הרכבים חדשים שמחליפים את הכותנה", היא מספרת. "בדים כמו טנסל,שמופק מצמח טבעי עם יותר רכות ואווריריות, או שילוב של ספנדקס שמוסיף גישות לנוחות מקסימלית- הוא משהו שאנחנו מחפשים ושהקבל מעריך ואוהב. לכן הקיץ הזה למשל תוכלו לראות הרבה בדים טבעיים כמו כותנה , פשתן, ויסקוזה וטנסל, - בדים רכים וקלילים שמחליפים בדי ג'ינס עבים  שהקהל הישראלי חסר סבלנות אליו בעונה החמה".

המגמות החמות

אבל למי שלא יכול לחכות גם לתחזית טרנדים, שוורץ לא מתקמצנת בהסברים. "מצד אחד יש הכול- חופש ללבוש כל דבר, עם כל דבר. למי שמכיר את עולם האופנה הרי הכל חוזר, אין חדש תחת השמש". היא אומרת. "מצד שני אפשר לראות מגמות בולטות כמו עניין גדול בשרוולים שהתחיל כבר לפני שנתיים עם נפחים, כיווצים, רקמות, הדפסים ופייטים". עוד מגמה שהיא רואה הוא הדגשה על מראה הג'ינס גם אם הוא לא מבד הדנים העבה והלא נוח. "הג'ינסים מושקעים מאוד". היא מפרטת. "והשנה אפשר יהיה לראות שילובי פנינים ויהלומים או איבזורים על הג'ינסים. בכלל הג'ינס כל כך אהוב עד שאפשר לראות אותו גם על גזרות של שמלות גלבייה ולא רק על מכנסיים קלאסיים".

עוד בעונה הקרובה היא רואה גם חזרה להדפסי הפרחים. "מסוג הדברים שהקהל מאוד אוהב, עולם עשיר של הדפסים בכל מיני סגנונות, פרחים יפנים גדולים,פרחים גדולים או מראה טרופי. זה מתאים לכל סוגי הלקוחות וזה מראה קייצי, כייפי, ושמח שניתן לשילוב במגוון צורות".

מגמה נוספת שמציינת שוורץ הוא הצבע האדום. "הרבה שנים פחדו מהצבע הזה", היא צוחקת. "אבל הנה הוא פרץ. זה צבע דרמטי,נשי ועז, הוא מתאים למי שרוצה נוכחות. אפשר ללבוש שמלה אדומה צמודה וסקסית, ואפשר גם לנסות שמלה אדומה ונינוחה מוויסקוזה, שהיא יותר יומיומית אבל לא פחות בולטת".

עוד טרנד הוא הפסים, מסוג הטרנדים שחוזרים כמעט מידי קיץ,ושוורץ חושבת שהוא מתאים בשילוב פריטים גאומטריים, הצבע הכחול שהוא על זמני  ומתאים כמעט לכל גווני העור, ולצידו גם צבעים כמו צהוב,ירוק וצבע זית וצבעים טבעיים אחרים.

"אבל אחרי הכול", היא מסכמת, "סוד ההצלחה הוא החופש ללבוש מה שאת רוצה ומרגישה איתו טוב. והתפקיד שלנו כמעצבים הוא להתאים את הטרנדים לקהל שלנו. אין לי שום רצון להפוך אף אחת לקורבן אופנה, המטרה שלי היא לגרום ללקוחה להיראות ולהרגיש - הכי טוב שאפשר".